Ik kom het regelmatig tegen.

Mailboxen waarin 100 ongelezen mailtjes zitten. Die gerust een paar maanden oud zijn. Of 20 verschillende archiefmappen. Of soms staan alle mails, gelezen en ongelezen, dwars door elkaar. Ik heb zelfs meegemaakt dat een ondernemer het vlaggetje van ‘opvolgen’ in Outlook gebruikte om aan te geven dat ze die mail juist wél had afgehandeld.

Hoe kun je in godsnaam werken met zo’n bomvolle mailbox waar iedere logica ontbreekt? Waar de structuur zoek is geraakt en het overzicht compleet verdwenen is?
Hoe weet je dan nog welke mails afgehandeld zijn en welke je nog moet oppakken?
Hoeveel onnodig veel tijd ben je nu kwijt aan het doorspitten van je mailbox?
Dat kan toch handiger?

Mijn eerste advies is altijd: opruimen die handel!

Een overvolle mailbox heeft namelijk een aantal gigantische nadelen:

  • Je verliest overzicht;
  • Je reageert te laat op mails;
  • Je loopt klanten en dus inkomen mis;
  • Je voldoet onnodig veel tijd doordat je aan het zoeken bent naar die ene mail die je niet kunt vinden;
  • Iedere keer als je de mailbox opent krijg je ontzettend veel onnodige prikkels binnen;
  • Je plezier in je werk neemt af;
  • je voelt je moedeloos worden bij het scrollen door alle mails;
  • de onrust neemt toe als je ziet dat je nog 100 mails moet doornemen.

Dit is zó niet nodig!

Speciaal voor jou (of iemand anders die je kent met zo’n bomvolle mailbox) heb ik een gratis online training gemaakt waarin ik je uitleg waarom het belangrijk is om je mailbox opgeruimd te houden en hoe je dit kunt doen.

Je kunt de online training hier aanvragen.