Ruim een maand geleden besloot ik dat ik behoefte had aan een businesscoach aan mijn zijde die weet wat het is om ondernemer te zijn, die me sturing geeft, me triggert, confronteert en de spiegel voorhoudt. Zodat ik groei als ondernemer.

Na de eerste sessie met Yolanda Aartse kreeg ik de opdracht om duidelijk in kaart te brengen wie mijn ideale klant is. Waar loopt deze professional tegenaan? Wat zijn de wensen?

In de week dat ik met deze opdracht aan de slag ging, voelde het alsof ik in een ratrace zat. Ik was druk met mijn uitvoerende werk als VA, projecten verliepen niet soepel en de reacties op mijn mails waren niet altijd positief en dat rekende ik mezelf aan. Mijn tone of voice was immers niet goed en dan is dit dus de reactie die je krijgt…

Ik was precies aan doen wat ik mijn klanten leer om NIET te doen! Ik was mijn eigen ideale klant geworden!

Mijn klanten zijn druk met de dagelijkse dingen en doen veel vaker dan hun lief is concessies in hun privétijd. Hun prioriteiten liggen bij hun klanten en niet bij de andere taken die bij het ondernemerschap horen. Ze lopen achter met factureren waardoor de inkomstenstroom instabiel is. Ze hebben veel ongelezen mails in hun mailbox staan, lopen hierdoor nieuwe klanten en dus meer inkomen mis en de agenda staat te vol met afspraken. Ze zijn het overzicht kwijt. Ze voelen zich opgejaagd en onrustig. Ze twijfelen of ze nog wel een goede ouder zijn omdat ze meer werken dan ze willen en het gezin hier de dupe van is. Ze zijn gefrustreerd, moe en futloos.


De opdracht van Yolanda was een mooie eyeopener voor mij. Niet alleen omdat ik een prachtig praktijkvoorbeeld had van mijn ideale klant. Het was ook een moment van bewustwording en besef dat ik toch heel snel mijn eigen trukendoos open moest trekken om het tij te keren.

Inmiddels zijn we twee weken verder en is de rust bij mij weer wedergekeerd. Ik heb de controle weer in handen, voel me opgewekt, vrolijk en energiek en dat blijkt ook uit het contact met anderen. Ik werk gestructureerd, heb overzicht en weet met 1 blik op de planning wat er wanneer voor wie gedaan moet worden. Zodra mijn zoontje uit school komt ben ik er voor hem en krijgt hij mijn onverdeelde aandacht.

Ik moet er niet aan moeten denken wat er was gebeurd als de onrust, frustratie en chaos langer had aangehouden. Wat voor impact dit zou hebben op mijn gezin, mijn gezondheid en joy of life. Maar tegelijkertijd weet ik ook dat er genoeg professionals rondlopen voor wie dit al jaren het geval is.

Voel jij ook dat je dagelijks in een ratrace zit, heb je geen overzicht en is de structuur ver te zoeken? Loop je achter de feiten aan en zie je door de bomen het bos niet meer? Laten we in gesprek gaan. Vraag een SMILE-sessie aan.