Ietwat verbaasd kijk ik naar de vrouw op mijn beeldscherm. Een ondernemende tante met een goed aangeschreven bedrijf met dito team en tegelijkertijd runt ze ook nog een jong gezin én een huishouden.

Een diep respect borrelt bij me om hoog. Hoe heeft ze dit voor elkaar gespeeld door “zomaar wat te doen”?

Maar hoewel ze in het begin een flinke groei meemaakte, stagneert die groei alweer zo’n anderhalf jaar en ze weet niet waarom.

Nu haar kinderen haar minder nodig hebben is ze meer gaan werken en probeert in alle macht de groei weer op te krikken. Maar hoe meer ze werkt, hoe meer haar team met vragen komt. Veel van haar kostbare tijd is ze kwijt met managen en aansturen. Iets wat ze helemaal niet leuk vindt.

Ze wil met haar klanten aan de slag, nieuwe ideeën uitwerken, methoden bedenken, samenwerkingen aangaan en haar diensten optimaliseren. Maar hier komt ze niet eens aan toe. Ze struggelt om alle ballen in de lucht te houden en voelt zich als een kip die zonder kop rond rent.

En dat laatste is misschien wel precies de oorzaak. Ze heeft geen duidelijke toekomstplannen. Geen lange termijn doelen. En ze weet ze al helemaal niet helder te communiceren aan haar team waardoor die niet goed weet waarom ze wat aan het doen zijn. Laat staan dat dit duidelijk naar voren komt in haar uitingen. Ze deed inderdaad gewoon maar wat. Maar nu niet meer!

Door het stellen van 8 vragen is haar toekomstvisie glashelder geworden, is ze zich bewust van haar kernwaarden en marketing strategie. Haar energie kwam helemaal terug bij het beschrijven van haar bedrijf over drie jaar. Ze droomde er flink op los.

Om haar doelen te behalen gaan er komende jaar steeds kleine doelen en taken afgerond worden en zijn de zaken die dit in de weg staan in beeld gebracht waardoor deze tijdig getackeld kunnen worden. Vol goede moed en een gedreven team gaat ze de toekomst tegemoet.

Benieuwd naar deze 8 ‘wondervragen’? Stuur me even een berichtje.