Want je hebt een doel. Een duidelijk beeld van hoe jouw bedrijf er over 3 en 10 jaar uit moet zien. Hoe groot je team is, waar je kantoor gevestigd is en hoe het ingericht is, welke faciliteiten het heeft. Maar ook hoeveel omzet je draait, hoeveel klanten je op jaarbasis helpt en wat je hen aanbiedt en hoe jouw leven als ondernemer zal zijn.

Maar hoe weet je of je op koers ligt? Of die prachtige doelen die je gesteld hebt ook binnen handbereik zijn? Met natte vingerwerk ga je niet ver komen. Je hebt een kompas nodig om op te kunnen navigeren.

Je zult data -getallen- moeten verzamelen. Nou ja, niet specifiek jij zelf, maar wel jouw team. Ze moeten belangrijke informatie op wekelijkse basis noteren. Hoeveel kijkers waren er bij je webinar? Hoeveel nieuwe klanten hebben zich afgelopen week gemeld? Groeit je e-mailbestand voldoende en hoe worden je berichten bekeken? Zonder data heb je geen inzicht. Geen sturing.

Het opstellen van een document met alle data kan soms best lastig zijn. Want wat moet er echt in en wat is minder relevant? 

Een integrator helpt je de belangrijkste onderwerpen te bepalen en zal op wekelijkse basis de cijfers met je doornemen en analyseren. Samen bepaal je waar er bijgestuurd moet worden en welke aanpassingen eventueel gedaan moeten worden. Op deze manier ga je doelgericht richting jou toekomst!