Ursula Min

Structuurmachine en orde-in-de-chaos-schepper met een grote passie voor klantcontact
Ursula_Min_DIUMOfficeSupport

Mijn naam is Ursula Min.
Ik help kennisondernemers met een ‘niet lullen maar poetsen’ mentaliteit naar meer plezier en rust in het managen van hun dagelijkse werkzaamheden en het onderhouden van succesvol klantcontact door structuur aan te brengen en overzicht te creëren.

Mijn verhaal

Halverwege mijn zwangerschap van Jayden kreeg ik last van -wat ik dacht- bekkeninstabiliteit.
Helaas namen de klachten alleen maar toe, ook na de soepele bevallig. Regelmatig verloor ik de kracht in mijn rechterbeen en ik had constant pijn.
Thuis ben ik opgevoed met de opmerking: ‘het gaat wel weer over voor je een jongetje bent’, dus pas na een jaar ben ik naar mijn huisarts gestapt. Een ‘echte’ huisarts, een man van begin 60 met veel ervaring die oprecht naar je luistert en tijd voor je maakt.
Deze goede man liet mij dezelfde ochtend nog een foto maken in het ziekenhuis en daarna ging het snel. Op de foto zag hij een ‘afwijking’ en nog dezelfde maand werd er een MRI gemaakt van mijn onderrug. Ik bleek de ziekte van Bechterew te hebben.

Omdat de reumatoloog aanvankelijk dacht dat het wel mee viel, werd me deze diagnose telefonisch medegedeeld en werd ik verwezen naar een website. Wat ik daar las, zorgde bijna voor een acute paniekaanval. De ziekte van Bechterew is een chronische ziekte die in extreme gevallen voor verkromming van je rug kan zorgen. What?!?!?

Na de diagnose kwam het traject van de juiste medicatie vinden. Maar de klachten namelijk alleen maar toe en de dosissen verhoogd.

Omdat dit niet was wat ik wilde, besloot ik minder te gaan werken en mezelf meer rust te geven. Mentaal had ik best een knauw gekregen. Ooit was ik beste maatjes met mijn lichaam en nu liet het mij in de steek.

Rond die periode verhuisde we van een appartement naar een heerlijke, lichte eengezinswoning. Ik kwam weer meer buiten, maakte bewustere keuzes op het gebied van werk en zorgde voor meer ritme en structuur. Dat bleek een gouden zet.

Stukje bij beetje pakte ik de regie over mijn leven weer terug.

Inmiddels zijn we een aantal jaar verder en gebruik ik geen medicatie meer. Rust, ritme en regelmaat zijn mijn medicijnen. De drie R’en waren altijd al aanwezig in mijn leven, maar zijn na deze gebeurtenis nog belangrijker geworden.

Ik realiseerde mij dat, ook als je niet ziek bent, je heel veel profijt hebt van Rust, Ritme en Regelmaat. Mijn eigen ervaringen gebruik ik om kennisondernemers te helpen overzicht en structuur te krijgen, zodat ze meer tijd en vrij- en blijheid ervaren.

Feitjes en weetjes over mij

Moeder van Jayden

Sinds 2015 ben ik trotse moeder van een prachtige zoon; Jayden.

Getrouwd met mijn beste maatje

Op een warme zomerdag in 2019 ben ik in het huwelijkbootje gestapt met mijn beste maatje Michael. De gasten dachten dat ze voor een verjaardag kwamen en toen wij binnenkwamen in bruidsjurk- en pak, realiseerde ze zich dat ze met een smoes naar de afgehuurde kroeg waren gelokt.
Mijn vader heeft me weggegeven in zijn korte broek en de huwelijksakte is getekend aan een sta-tafel.

Mijn gezin is het allerbelangrijkste

Mijn leven draait om mijn gezin. Zij zijn het stralende middelpunt en alles daaromheen pas ik aan, aan mijn zoon en man. Dat is soms best uitdagend maar voor mij wel heel belangrijk.

Gestructureerd leven

Ik leef volgens een vaste planning die voldoende ruimte biedt voor veranderingen en spontane acties. 

Genieten van contact

Van het contact met klanten kan ik enorm genieten. Het idee dat ik ze help door naar ze te luisteren, te laten merken dat ik ze zie, geeft mij echt een voldaan gevoel.

Aandacht door overzicht en geordend werken

Het feit dat ik altijd overzicht heb over wat er gedaan moet worden en werk orden, maakt dat ik ook écht aandacht aan klanten kan geven en ze op spontane momenten verras. 

Mijn lichaam is mijn betrouwbaarste raadgever

Het hebben van overzicht levert me zoveel rust en energie, dat mijn lichaam niet meer mijn vijand, maar mijn betrouwbaarste raadgever is. Zodra ik het overzicht kwijtraak of te weinig aandacht aan mezelf geef, reageert mijn lichaam hierop.

Mijn aanpak

Als Virtual Assistant heb ik altijd te maken met klanten. Hier kan ik mijn passie voor klantcontact dus ook helemaal kwijt!

In de werkzaamheden bij opdrachtgevers voer ik mijn methodes voor structuur en overzicht toe. Hierdoor ervaren zij ook wat voor positief effect dit heeft. Klanten zijn tevreden, alles loopt op rolletjes en ik herinner ze tijdig aan de dingen die ze moeten doen. Ze hebbben alleen geen flauw idee hoe ik doe!

Ik ontdekte dat meer ondernemers worstelen met een gebrek aan overzicht en behoefte hebben aan structuur. Dat ze niet altijd plezier beleven aan het managen van hun dagelijkse werkzaamheden. En doordat ze druk zijn, hebben ze minder tijd te besteden aan het contact met hun klanten. Ze lopen hierdoor inkomen mis.

Omdat ik zelf ook regelmatig in de klantschoenen sta, merkte ik dat het regelmatig bij bedrijven mis gaat bij hun klantenservice. Ik kan me hier vreselijk aan irriteren. Uit eigen ervaring weet ik dat het namelijk helemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn!

Daarom heb ik praktische programma’s ontwikkelt met mijn eigen succesvolle methodes als basis. Hiermee kunnen kennisondernemer zelf ontdekken hoe ze structuur en overzicht kunnen realiseren, op een simpele manier waardevol contact met hun klanten kunnen onderhouden én meer plezier en rust ervaren.

Ursula_Min_DIUMOfficeSupport